Jakie łożyska wałeczkowe dla branży rolniczej?

Jakie łożyska wałeczkowe dla branży rolniczej?

Szukasz łożysk wałeczkowych, które sprawdzą się w maszynach i urządzeniach wykorzystywanych w branży rolniczej? Nie wiesz, na jakiego producenta łożysk się zdecydować? Sprawdź nasze polecenie już teraz! Szczegóły znajdziesz w poniższym wpisie.

 

  1. Jakie łożyska do przekładni ciągnikowych?
  2. Czym charakteryzują się łożyska walcowe z serii EW?
  3. Gdzie sprawdzą się łożyska Molded-Oil?

 

Jakiej marki łożyska toczne warto wybrać do maszyn i urządzeń wykorzystywanych w przemyśle rolniczym? Jeśli chodzi o komponenty wałeczkowe, koniecznie sprawdź rozwiązania proponowane przez markę NSK! W przypadku łożysk wałeczkowych polecamy przede wszystkim modele serii EW, komponenty Molded-Oil i specjalne dwurzędowe stożkowe produkty, przeznaczone głównie do ciągnikowych przekładni. Czym wyróżniają się wspomniane łożyska wałeczkowe japońskiej marki NSK? Na pytanie odpowiadamy w dzisiejszym artykule. Szczegóły natomiast znajdziesz w katalogu producenta.

 

Jakie łożyska do przekładni ciągnikowych?

lozyska-waleczkowe-rolnictwoJakie rozwiązanie sprawdzi się w przekładni ciągnikowej? Koniecznie sprawdź łożysko stożkowe dwurzędowe marki NSK. To specjalne rozwiązanie zaprojektowane właśnie z myślą o przekładniach ciągnikowych. Komponenty w tym wykonaniu składają się z dwóch rzędów elementów tocznych – jeden rząd ma dłuższe stożki, których zadaniem jest odbieranie bardzo dużych obciążeń. Drugi rząd natomiast tworzą mniejsze elementy toczne, których zadaniem jest przede wszystkim minimalizowanie strat energii – sytuacji będącej wynikiem tarcia. Trwałe łożyska stożkowe dwurzędowe NSK do przekładni ciągnikowych nie tylko ułatwiają obsługę, ale także montaż oprawy. To przekłada się zarówno na oszczędność czasu, jak i pieniędzy.

W specjalnych dwurzędowych łożyskach stożkowych producent montuje wytrzymały stalowy koszyk. Na tle standardowych rozwiązań niniejsze produkty wyróżniają się niesymetryczną konstrukcją z dwoma rzędami stożków, elementem dystansowym, umieszczonym między wewnętrznymi pierścieniami dwuczęściowymi oraz dużymi wałeczkami. Ponadto w łożyskach tego rodzaju montuje się zewnętrzny pierścień z kołnierzem, który charakteryzuje się specjalną budową.

Do zalet łożysk stożkowych dwurzędowych do przekładni ciągnikowych zalicza się wysoką nośność, wydłużoną żywotność, łatwość montażu i minimalne straty energii. Ten ostatni aspekt jest możliwy dzięki stosunkowo małemu wewnętrznemu tarciu. Wspomniany element dystansowy wewnętrznego pierścienia natomiast zapewnia automatyczne ustawianie wewnętrznego luzu.

 

Czym charakteryzują się łożyska walcowe z serii EW?

Seria EW obejmuje łożyska walcowe, które w porównaniu do standardowych rozwiązań wyróżniają ogromną zdolnością do przejmowania dużych obciążeń oraz wysoko sprawnym, tłoczonym koszykiem stalowym. Poza ciężkimi obciążeniami, komponenty te sprawdzą się tam, gdzie występują wysokie prędkości, podwyższone temperatury oraz gdzie wymagany niski szum. Wspomniany koszyk stalowy tłoczony charakteryzuje się wysoką wytrzymałością i świetną odpornością na zużycie. Wytrzymałość koszyka jest od 1,5 do nawet 2 razy większa w porównaniu do standardowych rozwiązań. Jego symetria skutecznie redukuje szum, a konstrukcja kieszonki gwarantuje dużo lepsze prowadzenie elementów tocznych.

Do zalet łożysk walcowych EW zalicza się do 30% większą obciążalność, wydłużoną trwałość użytkową, od 10 do 25% większą prędkość graniczną i o 30-40% mniejszy szum. Ponadto komponenty tej gamy skutecznie redukują drgania. Poza przemysłem rolniczym łożyska walcowe EW doskonale sprawdzą się w silnikach elektrycznych, dmuchawach, wentylatorach, pompach przemysłowych, sprężarkach i w urządzeniach służących do przenoszenia napędu. Komponenty poleca się między innymi branży petrochemicznej, wydobywczej, budowlanej, papierniczej oraz cementowej.

 

Gdzie sprawdzą się łożyska Molded-Oil?

Molded-Oil to seria łożysk, które są smarowane specjalnym materiałem NSK – olejem impregnowanym. Materiał ten uwalnia się na bieżąco w trakcie pracy komponentu, a zatem łożyska tego rodzaju nie wymagają w ogóle dosmarowywania. Idealnie sprawdzą się w środowisku mocno zanieczyszczonym pyłem oraz otoczeniu korozyjnym – szczególnie tam, gdzie dosmarowywanie jest utrudnione lub właściwie niewskazane. Poza rolnictwem łożyska Molded-Oil doskonale sprawdzą się w branży chemicznej, farmaceutycznej, spożywczej, papierniczej, budowlanej, wydobywczej i w sektorze użyteczności publicznej. Z komponentów tego rodzaju korzystają także przedsiębiorstwa należące do sektora paliwowego oraz gazowniczego.

Zaletą łożysk Molded-Oil jest przede wszystkim stały dopływ smarującego oleju. W porównaniu ze standardowymi komponentami niniejsze rozwiązania wyróżniają się dwukrotnie dłuższą żywotnością – również w środowisku wodnym lub mocno zanieczyszczonym. Technologia Molded-Oil dostępna jest nie tylko dla łożysk wałeczkowych – dokładniej baryłkowych i stożkowych, ale także dla rozwiązań kulkowych. W modelach kulkowych jest możliwość zastosowania uszczelnienia stykowego.