Jakie łożyska dla kolejnictwa warto wybrać? W niniejszym artykule przedstawiamy kilka produktów, na które warto zwrócić uwagę. Zapraszamy do szybkiej lektury już teraz!
Które łożyska toczne zamontować w silniku trakcyjnym? Jakie rozwiązania będą optymalną opcją do podpierania osi kolejowej? Czym wyróżniają się wydajne łożyska do piast kół? Jeśli potrzebujesz sprawdzonych i wydajnych komponentów, polecamy zwrócić szczególną uwagę na produkty proponowane przez markę NSK. Które łożyska NSK będą doskonałą opcją dla kolejnictwa? Odpowiadamy w dzisiejszym artykule.
Jakie łożyska do silników trakcyjnych wybrać?
Jakie łożyska sprawdzą się w silnikach trakcyjnych? Polecamy sprawdzić przede wszystkim izolowane łożyska NSK z powłokami ceramicznymi oraz z powłokami wykonanymi z żywicy PPS. To doskonałe rozwiązanie zapobiegające powstawaniu na komponentach wżerów, które są skutkiem przepływającego prądu elektrycznego. A zatem produkty w takim wykonaniu doskonale sprawdzą się tam, gdzie mamy do czynienia z elektrycznym wyciekiem oraz tam, gdzie jednocześnie potrzebna jest wysoka precyzja. Łożyska izolowane NSK wyróżniają się nie tylko odpowiednimi izolowanymi elementami, ale także zmniejszonymi gabarytami, dużą trwałością i wysoką niezawodnością. W komponentach tych montuje się koszyki charakteryzujące się ogromną wytrzymałością. Do zalet łożysk tego rodzaju zalicza się skuteczną ochronę przed elektryczną korozją, dokładnie obrobione powierzchnie czy stabilność wymiarową.
Jeśli natomiast chodzi o łożyska z powłokami z żywicy PPS, komponenty te mogą dodatkowo pracować tam, gdzie występują drgania. Również charakteryzują się dużą niezawodnością, trwałością i zmniejszonym gabarytem. Warto wiedzieć, że w obu przypadkach otrzymujesz rozwiązania, w których sprawność izolacji nie spada nawet wtedy, gdy temperatura robocza sięga 110 stopni Celsjusza.
Wszystkie informacje dotyczące specyfikacji technicznej poszczególnych produktów, znajdziesz w katalogu producenta. Pobierz broszurę i zapoznaj się z danymi, aby mieć pewność, że ostatecznie zamontujesz optymalne łożysko toczne w silniku trakcyjnym.
Które łożyska wałeczkowe sprawdzą się w kolejnictwie?
W asortymencie NSK dostępne są również łożyska RCT, czyli modele stożkowe osi kolejowych z zamykającą pokrywą. To rozwiązania zaprojektowane z myślą o pracy w trudnych warunkach. Doskonale sprawdzą się tam, gdzie mamy do czynienia z kompaktowym otoczeniem, wysokim poziomem zanieczyszczenia, wysokimi prędkościami oraz gdzie wymagane jest niskie tarcie. Do cech charakterystycznych łożysk stożkowych tego rodzaju zalicza się łatwy demontaż i obsługa, mniejszy rozmiar oraz antykorozyjną obróbkę powierzchni zewnętrznego pierścienia. Do zalet natomiast wydłużony cykl konserwacyjny oraz trwałość łożysk – 4 lata. Ponadto niniejsze łożyska NSK mają smar o wysokiej trwałości.
Do piast kół polecamy szczególnie łożyska walcowe, przeznaczone do pracy przy wysokich prędkościach. To komponenty, które doskonale sprawdzą się w kompaktowym otoczeniu oraz tam, gdzie wymagana jest łatwość konserwacji czy możliwość zagwarantowania lub ograniczenia osiowego przesuwu. Produkty tego rodzaju aktualnie często wykorzystywane są w szybkich oraz podmiejskich pociągach, kursujących po Japonii.
Zarówno stożkowe, jak i walcowe wyżej wspomniane rozwiązania mają wiele opcji, jeśli chodzi o uszczelnienie oraz rozmiar. Pobierz katalog NSK już teraz i zapoznaj się z podstawowymi danymi technicznymi, a następnie wybierz to wykonanie, które spełnia wymagania konkretnej aplikacji.