Ograniczniki momentu obrotowego - jakiego producenta wybrać?

Ograniczniki momentu obrotowego – jakiego producenta wybrać?

Interesują Cię ograniczniki momentu obrotowego — inaczej sprzęgła przeciążeniowe? Nie wiesz, jakiego producenta wybrać? Sprawdź nasze polecenie już teraz! Szczegóły znajdziesz w poniższym artykule.

 

  1. Czym wyróżniają się ograniczniki momentu obrotowego RUFLEX KTR?
  2. Jakie zalety mają sprzęgła przeciążeniowe KTR-SI?
  3. Jaką funkcję pełnią bezluzowe sprzęgła bezpieczeństwa?

 

Ograniczniki momentu obrotowego — zwane również sprzęgłami przeciążeniowymi — to istotne komponenty dla układów napędowych. Dzięki takim elementom można uniknąć kosztownych napraw czy dłuższych przestojów. Jak to możliwe? Otóż jeśli w trakcie instalacji dojdzie do przeciążenia, zamontowane w danej aplikacji ograniczniki momentu obrotowego odsprzęgają zarówno wejście, jak i wyjście. Tym samym sprzęgła przeciążeniowe zapobiegają uszkodzeniom, do których doszłoby w układzie napędowym. Jakiej marki ograniczniki momentu obrotowego wybrać? Polecamy zwrócić uwagę na rozwiązania proponowane przez KTR! W ofercie firmy znajdziesz między innymi sprzęgła ślizgowe cierne serii RUFLEX, systemy przeciążeniowe KTR-SI i bezluzowe komponenty gamy SYNTEX. Czym wyróżniają się poszczególne produkty? Podpowiadamy w dzisiejszym wpisie.

 

Czym wyróżniają się ograniczniki momentu obrotowego RUFLEX KTR?

ograniczniki momentu obrotowego KTRSeria RUFLEX obejmuje sprzęgła ślizgowe, a dokładniej ślizgowe piasty z obciążeniowym oraz tarciowym mocowaniem. Te modele to idealne rozwiązanie dla precyzyjnego ograniczania momentu obrotowego. Modułowy system oferuje produkty dla niemalże każdego napędu. Piasty ślizgowe RUFLEX przeznaczone są do mocowania ładunku, który ma dużą gęstość mocy. Gwarantują stałe zabezpieczenie przed przeciążeniem, które wynosi maksymalnie 12 000 Nm. Do zalet ograniczników momentu obrotowego RUFLEX zalicza się także wysoką odporność na korozję oraz prostą regulację ślizgowego momentu. Do regulacji wystarczy użyć standardowych narzędzi.

Gama RUFLEX to nie tylko standardowe ograniczniki momentu obrotowego. W asortymencie poza modelami Standard znajdziesz także specjalne sprzęgła ślizgowe z zębatym kołem, komponenty w wariancie rozszerzonym czy przeznaczone do połączeń wał-wał. Ponadto oferta obejmuje sprzęgła ślizgowe w wersji skrętnej, zapewniającej podwójnie kardaniczne połączenie typu wał-wał (RUFLEX z BoWex). Te ostatnie to standardowe rozwiązania połączone ze sprzęgłem z zębami łukowymi gamy BoWex. Przy sprzęgłach zębatych BoWex warto pamiętać, że to modele, które skutecznie kompensują promieniowe, osiowe oraz kątowe niewspółosiowości wałów.

 

Jakie zalety mają sprzęgła przeciążeniowe KTR-SI?

KTR-SI to gama obejmująca sprzęgła przeciążeniowe w przeróżnych detekcyjnych wykonaniach i wersjach. Standardowe rozwiązania przeznaczone są dla momentów obrotowych wynoszących 8 200 Nm. W ofercie znajdziesz komponenty w wariancie zatrzaskowym i synchronicznym oraz zablokowanym i przełączalnym. Do zalet produktów tej serii zalicza się wysoką dokładność reakcji, bezobsługowość oraz łatwy montaż i proste ustawienie obrotowego momentu.

Sprzęgła przeciążeniowe KTR-SI to doskonałe rozwiązanie dla takich urządzeń jak rozdrabniarki, maszyny tekstylne, rolnicze i pakujące, wytłaczarki czy systemy przenośników. Ponadto lista z zastosowaniem obejmuje także branżę morską czy hutę.

 

Jaką funkcję pełnią bezluzowe sprzęgła bezpieczeństwa?

Jeśli chodzi o typowe bezluzowe sprzęgła bezpieczeństwa, warto zdecydować się na rozwiązania serii SYNTEX, SYNTEX-NC oraz KTR-SI Compact marki KTR. Jaką funkcję pełnią komponenty tego rodzaju? Otóż w sytuacji, gdy dojdzie do przeciążenia, blokujące korpusy danego sprzęgła opuszczają swoje miejsce. Następnie mamy do czynienia ze względnym ruchem między wejściową oraz wyjściową stroną. Dzięki temu odpowiednio dobrane i zamontowane sprzęgło bezpieczeństwa zapobiega uszkodzeniom, które z reguły występują, gdy dochodzi do przeciążenia.

 

Bezluzowe sprzęgła zabezpieczające SYNTEX

SYNTEX to gama sprzęgieł przeciążeniowych z wymuszoną dla momentów obrotowych wynoszących maksymalnie 400 Nm blokadą. Bezluzowe i skrętnie sztywne rozwiązanie dostępne jest w wariancie zapadkowym oraz synchronicznym. Wyróżnia się wysoką dokładności reakcji, łatwym montażem i równie prostym ustawianiem momentu obrotowego. Sprzęgła SYNTEX świetnie sprawdzą się w maszynach włókienniczych, pakujących oraz systemach przenośnikowych.
W zależności od potrzeb sprzęgła SYNTEX dostępne są w wersji kołnierzowej, z kołem łańcuchowym, z tarczą zębatego paska lub z bezluzowym sprzęgłem ROTEX GS.

 

Bezluzowe sprzęgło bezpieczeństwa SYNTEX-NC

Sprzęgła SYNTEX-NC przeznaczone są do pracy tam, gdzie momenty obrotowe wynoszą maksymalnie 550 Nm. Te bezluzowe i skrętnie sztywne rozwiązania wyróżniają się lekkim wykonaniem i kompaktową budową. Dostępne są w wykonaniu synchronicznym oraz niesynchronicznym. Bezobsługowe sprzęgła SYNTEX-NC znajdą zastosowanie w nowoczesnych obrabiarkach, maszynach włókienniczych czy pakujących, technice pozycjonowania oraz sterowania, a także w przenośnikach czy serwonapędach.
Sprzęgła SYNTEX-NC znajdziesz w wersji kołnierzowej, jako połączenie ze sprzęgłem ROTEX GS lub jako połączenie z metalowym sprzęgłem mieszkowym TOOLFLEX.

 

Bezluzowe sprzęgła bezpieczeństwa KTR-SI Compact

Seria KTR-SI Compact obejmuje bezluzowe sprzęgła bezpieczeństwa, które znajdziesz w różnych wariantach i z różnymi zasadami działania. Jeśli chodzi o warianty, dostępne są modele w wersji kołnierzowej lub w połączeniu ze sprzęgłem gamy ROTEX GS. W przypadku zasady działania natomiast wyróżnia się komponenty synchroniczne i niesynchroniczne. Niniejsze sprzęgła przeciążeniowe przeznaczone są do pracy w aplikacjach, w których moment obrotowy wynosi maksymalnie 3100 Nm. Specjalnie utwardzone zatrzaskowe powierzchnie zapewniają dłuższy okres eksploatacyjny.
Sprzęgła KTR-SI to doskonałe rozwiązanie dla maszyn tekstylnych, pakujących i wykorzystywanych przez przetwórstwo spożywcze. Ponadto świetnie się sprawdzą w systemach przenośników, serwonapędach czy specjalnych maszynach budowlanych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.