Jakie sprzęgła do silników spalinowych wybrać?

Jakie sprzęgła do silników spalinowych wybrać?

Potrzebujesz sprzęgła do silnika spalinowego? Na jakie rozwiązania warto zwrócić uwagę? Polecamy sprawdzić sprzęgła kołnierzowe marki KTR! Czym wyróżniają się poszczególne komponenty? Na pytanie odpowiadamy w dzisiejszym artykule.

 

    1. Czym wyróżnia się sprzęgło BoWex FLE-PA/FLE-PAC KTR?
    2. Sprzęgła BoWex-ELASTIC – jakie mają zalety?
    3. Czym charakteryzuje się sprzęgło MONOLASTIC?
    4. Nowe wysokoelastyczne sprzęgło kołnierzowe SINULASTIC

 

W ofercie marki KTR znajdziesz sprzęgła przemysłowe w przeróżnych wariantach. Dostępne są między innymi sprzęgła elastyczne kłowe, palcowe, zębate, bezluzowe, magnetyczne, modele z łącznikiem płytkowym czy przeciążeniowe. Asortyment obejmuje także specjalne do silników spalinowych sprzęgła kołnierzowe. Dla takich aplikacji polecamy szczególnie modele serii BoWex FLE-PA/FLE-PAC, BoWex-ELASTIC, MONOLASTIC oraz SINULASTIC. Czym charakteryzują się niniejsze rozwiązania? Podstawowe informacje na temat wskazanych komponentów znajdziesz w dzisiejszym artykule. Szczegóły natomiast dostępne są w katalogu producenta.

 

Czym wyróżnia się sprzęgło BoWex FLE-PA/FLE-PAC KTR?

sprzegla-silnik-spalinowySkrętnie sztywne sprzęgła kołnierzowe BoWex FLE-PA/PAC to bezobsługowe i montowane osiowo komponenty marki KTR. Dostępne są z kołnierzem wykonanym z poliamidu wzmocnionego włóknem szklanym lub materiału będącego połączeniem poliamidu domieszkowanego włóknem węglowym z kołnierzem stalowym. Produkty tej serii mogą pracować w temperaturze od -25 do 130 stopni Celsjusza w silnikach, których maksymalna moc wynosi 800 kW.

Niniejsze produkty doskonale sprawdzą się przede wszystkim w hydrostatycznych napędach maszyn budowlanych czy maszyn rolniczych. Maksymalny moment obrotowy TKN wynosi 5 300 Nm, a maksymalna prędkość obrotowa 6 00 min -1. Wartości te mogą różnić się w zależności od wybranego wariantu, dlatego koniecznie sprawdź je dokładnie w katalogu producenta. Jeśli chodzi o twardość elastomeru, produkty dostarcza się ze skrętnie sztywnym elementem.

Maksymalna dopuszczalna odchyłka promieniowa sprzęgieł BoWex FLE-PA/PAC wynosi 0,4 mm. Na tle innych rozwiązań niniejsze komponenty wyróżniają się także ekstremalnie krótką konstrukcją.

 

Sprzęgła BoWex-ELASTIC – jakie mają zalety?

Seria BoWex-ELASTIC obejmuje wysokoelastyczne sprzęgła kołnierzowe, przeznaczone przede wszystkim do pracy w silniku spalinowym. To bezobsługowe produkty ścinające, wyróżniające się zwartą budową. Montowane osiowo komponenty są jednokardanowym rozwiązaniem.

Produkty serii BoWex-ELASTIC przeznaczone są do pracy w generatorach, pompach wodnych, rozdzielaczach, maszynach rolniczych, sprężarkach tłokowych, agregatach prądotwórczych, napędach separatorów czy napędach młynów. Maksymalny moment obrotowy wynosi 39 00 Nm, a maksymalna prędkość obrotowa to 6 200 min -1. Kołnierze w niniejszych komponentach wykonywane są z naturalnej gumy. Jeśli natomiast chodzi o twardość elastomeru, dobierana jest ona do drgań występujących w napędach.

Sprzęgła BoWex-ELASTIC przystosowane są do pracy w temperaturze od -40 do 90 stopni Celsjusza w silnikach o mocy 2 500 kW.

 

Czym charakteryzuje się sprzęgło MONOLASTIC?

Dla silników spalinowych polecamy także sprzęgła KTR MONOLASTIC. To skrętnie elastyczne rozwiązania kołnierzowe, montowane osiowe i skutecznie tłumiące drgania. Świetnie sprawdzą się nie tylko w hydrostatycznych napędach maszyn rolniczych, ale i budowlanych. Uzębienie kołnierza montowanego w niniejszych komponentach przeznaczone jest na wały pomp wg SAE lub DIN.

Maksymalny moment obrotowy TKN wynosi 1 500 Nm, natomiast prędkość obrotowa – 6 00 mion-1. Kołnierz sprzęgieł MONOLASTIC produkuje się z naturalnej gumy. Jeśli chodzi o twardość elastomeru, produkty tej serii dostępne są z rozwiązaniem 65 lub 70 Shore A. Sprzęgła kołnierzowe MONOLASTIC mogą pracować w temperaturze od -40 do 90 stopni Celsjusza. Nadają się do silników o mocy maksymalnej 250 kW.

Niniejsze sprzęgła kołnierzowe wyróżniają się krótką budową. Maksymalna odchyłka promieniowa wynosi 1 mm. Jednoczęściowe komponenty charakteryzują się także skuteczną kompensacją promieniową, osiową oraz kątową. Ponadto doskonale tłumią drgania.

 

Nowe wysokoelastyczne sprzęgło kołnierzowe SINULASTIC

W dzisiejszym zestawieniu nie mogło zabraknąć nowe sprzęgła wysokoelastycznego, które także świetnie sprawdzi się w silnikach spalinowych. Modele serii SINULASTIC skutecznie tłumią drgania i kompensują odchyłki. Są komponentami wyróżniającymi się modułową budową i bazują na korpusie w formie tarczy.

Głównym zadaniem sprzęgieł tej serii jest przede wszystkim redukcja drgań, będących wynikiem przeciążeń spalinowego silnika, do czego może dość zarówno podczas standardowej pracy, jak i przy błędnym zapłonie. Sprzęgła SINULASTIC dodatkowo chronią napęd przed ewentualnymi przeciążeniami.

Niniejsze produkty doskonale sprawdzą się zarówno w napędach o stałej, jak i zmiennej prędkości. Dostępne są w kilku wariantach, w tym jako zewnętrzne wsuwane sprzęgło kołnierzowe, komponent z piastą Taperlock, z piastą zębatą lub specjalna wersja kompensująca ogromne odchyłki.