Potrzebujesz sprzęgła do silnika spalinowego? Na jakie rozwiązania warto zwrócić uwagę? Polecamy sprawdzić sprzęgła kołnierzowe marki KTR! Czym wyróżniają się poszczególne komponenty? Na pytanie odpowiadamy w dzisiejszym artykule.
W ofercie marki KTR znajdziesz sprzęgła przemysłowe w przeróżnych wariantach. Dostępne są między innymi sprzęgła elastyczne kłowe, palcowe, zębate, bezluzowe, magnetyczne, modele z łącznikiem płytkowym czy przeciążeniowe. Asortyment obejmuje także specjalne do silników spalinowych sprzęgła kołnierzowe. Dla takich aplikacji polecamy szczególnie modele serii BoWex FLE-PA/FLE-PAC, BoWex-ELASTIC, MONOLASTIC oraz SINULASTIC. Czym charakteryzują się niniejsze rozwiązania? Podstawowe informacje na temat wskazanych komponentów znajdziesz w dzisiejszym artykule. Szczegóły natomiast dostępne są w katalogu producenta.
Czym wyróżnia się sprzęgło BoWex FLE-PA/FLE-PAC KTR?
Skrętnie sztywne sprzęgła kołnierzowe BoWex FLE-PA/PAC to bezobsługowe i montowane osiowo komponenty marki KTR. Dostępne są z kołnierzem wykonanym z poliamidu wzmocnionego włóknem szklanym lub materiału będącego połączeniem poliamidu domieszkowanego włóknem węglowym z kołnierzem stalowym. Produkty tej serii mogą pracować w temperaturze od -25 do 130 stopni Celsjusza w silnikach, których maksymalna moc wynosi 800 kW.
Niniejsze produkty doskonale sprawdzą się przede wszystkim w hydrostatycznych napędach maszyn budowlanych czy maszyn rolniczych. Maksymalny moment obrotowy TKN wynosi 5 300 Nm, a maksymalna prędkość obrotowa 6 00 min -1. Wartości te mogą różnić się w zależności od wybranego wariantu, dlatego koniecznie sprawdź je dokładnie w katalogu producenta. Jeśli chodzi o twardość elastomeru, produkty dostarcza się ze skrętnie sztywnym elementem.
Maksymalna dopuszczalna odchyłka promieniowa sprzęgieł BoWex FLE-PA/PAC wynosi 0,4 mm. Na tle innych rozwiązań niniejsze komponenty wyróżniają się także ekstremalnie krótką konstrukcją.
Sprzęgła BoWex-ELASTIC – jakie mają zalety?
Seria BoWex-ELASTIC obejmuje wysokoelastyczne sprzęgła kołnierzowe, przeznaczone przede wszystkim do pracy w silniku spalinowym. To bezobsługowe produkty ścinające, wyróżniające się zwartą budową. Montowane osiowo komponenty są jednokardanowym rozwiązaniem.
Produkty serii BoWex-ELASTIC przeznaczone są do pracy w generatorach, pompach wodnych, rozdzielaczach, maszynach rolniczych, sprężarkach tłokowych, agregatach prądotwórczych, napędach separatorów czy napędach młynów. Maksymalny moment obrotowy wynosi 39 00 Nm, a maksymalna prędkość obrotowa to 6 200 min -1. Kołnierze w niniejszych komponentach wykonywane są z naturalnej gumy. Jeśli natomiast chodzi o twardość elastomeru, dobierana jest ona do drgań występujących w napędach.
Sprzęgła BoWex-ELASTIC przystosowane są do pracy w temperaturze od -40 do 90 stopni Celsjusza w silnikach o mocy 2 500 kW.
Czym charakteryzuje się sprzęgło MONOLASTIC?
Dla silników spalinowych polecamy także sprzęgła KTR MONOLASTIC. To skrętnie elastyczne rozwiązania kołnierzowe, montowane osiowe i skutecznie tłumiące drgania. Świetnie sprawdzą się nie tylko w hydrostatycznych napędach maszyn rolniczych, ale i budowlanych. Uzębienie kołnierza montowanego w niniejszych komponentach przeznaczone jest na wały pomp wg SAE lub DIN.
Maksymalny moment obrotowy TKN wynosi 1 500 Nm, natomiast prędkość obrotowa – 6 00 mion-1. Kołnierz sprzęgieł MONOLASTIC produkuje się z naturalnej gumy. Jeśli chodzi o twardość elastomeru, produkty tej serii dostępne są z rozwiązaniem 65 lub 70 Shore A. Sprzęgła kołnierzowe MONOLASTIC mogą pracować w temperaturze od -40 do 90 stopni Celsjusza. Nadają się do silników o mocy maksymalnej 250 kW.
Niniejsze sprzęgła kołnierzowe wyróżniają się krótką budową. Maksymalna odchyłka promieniowa wynosi 1 mm. Jednoczęściowe komponenty charakteryzują się także skuteczną kompensacją promieniową, osiową oraz kątową. Ponadto doskonale tłumią drgania.
Nowe wysokoelastyczne sprzęgło kołnierzowe SINULASTIC
W dzisiejszym zestawieniu nie mogło zabraknąć nowe sprzęgła wysokoelastycznego, które także świetnie sprawdzi się w silnikach spalinowych. Modele serii SINULASTIC skutecznie tłumią drgania i kompensują odchyłki. Są komponentami wyróżniającymi się modułową budową i bazują na korpusie w formie tarczy.
Głównym zadaniem sprzęgieł tej serii jest przede wszystkim redukcja drgań, będących wynikiem przeciążeń spalinowego silnika, do czego może dość zarówno podczas standardowej pracy, jak i przy błędnym zapłonie. Sprzęgła SINULASTIC dodatkowo chronią napęd przed ewentualnymi przeciążeniami.
Niniejsze produkty doskonale sprawdzą się zarówno w napędach o stałej, jak i zmiennej prędkości. Dostępne są w kilku wariantach, w tym jako zewnętrzne wsuwane sprzęgło kołnierzowe, komponent z piastą Taperlock, z piastą zębatą lub specjalna wersja kompensująca ogromne odchyłki.